Blog

VoIP voor bedrijven

Is je bedrijf klaar om over te stappen van ISDN naar VoIP telefonie? Ontdek in deze blogpost wat de voordelen zijn en waar je op moet letten!

VoIP voor bedrijven

Voice over IP (VoIP) is de nieuwe manier van bellen voor bedrijven. Vroeger had je een aparte telefoonlijn (ISDN) nodig om te kunnen bellen. Met VoIP telefonie vervallen deze zware kosten en bel je rechstreeks over je internetlijn.

Voice over IP telefonie biedt tal van voordelen:

  • 60% goedkoper bellen
  • Locatie onafhankelijk werken
  • CRM integraties
  • Bereikbaar op elk device (telefoon, PC, smartphone, tablet,...)
  • Optimaal bereikbaar voor je klanten

De klassieke telefoonlijnen verdwijnen trouwens in 2020. Daarom is het een uitstekende zaak om nu over te schakelen naar bellen over het internet.

Wat heb ik nodig?

Bellen over het internet is eenvoudig en verreist weinig tot geen verandering in je infrastructuur. De meeste internetlijnen zijn in België sterk genoeg om optimaal VoIP te kunnen bellen.

Wat heb je concreet nodig om Voice over IP te bellen:

  • Een internetverbinding
  • VoIP telefooncentrale (kan ook in de cloud)
  • IP-telefoontoestellen

Als je via je computer, tablet of smartphone wil bellen heb je zelf geen IP-telefoontoestellen nodig. Dan kan je al je oproepen doen via je PC of smartphone.

Met een telefooncentrale in de cloud heb je bovendoen ook geen fysieke centrale meer op je bedrijf staan. Hierdoor ben je volledig vrij en moet je geen zware investeringen doen in een nieuwe telefooncentrale.

Is VoIP betrouwbaar en van goede kwaliteit?

Jazeker, VoIP is volledig ontwikkeld en is uiterst betrouwbaar.

De gesprekskwaliteit is zelf beter dan via de klassieke ISDN-lijnen. In Nederland belt trouwens al ongeveer 95% van de bedrijven VoIP.

Download je VoIP telefonie startersgids

Wil je meer weten over VoIP telefonie in de cloud? Lees alles dan rustig door via onze digitale folder.

Download je VoIP telefonie startersgids

VoIP voor bedrijven