Blog

5 voordelen van cloud telefonie

Cloud telefonie is aan een stevige opmars bezig in België.

Meer en meer bedrijven schakelen over van een klassieke telefooncentrale (on-premise) naar een centrale in de cloud. Wat zijn nu de voornaamste reden voor deze omschakeling?

Eenvoud, prijs en flexibiliteit

Iedere onderneming heeft zijn eigen wensen en reden om over te schakelen naar cloud telefonie. Echter zijn er een aantal universele voordelen die voor ieder bedrijf van toepassing zijn:

  • Flexibiliteit

Met een cloud centrale bent bereikbaar waar en hoe je wilt!Bel eenvoudig van thuis met je laptop of wees bereikbaar op de baan via de vast mobiele integratie.

  • Schaalbaar

Cloud telefonie geeft je de mogelijkheid om op ieder moment gebruikers eenvoudig toe te voegen of te verwijderen

  • Kostenbesparing

Geen dure apparatuur of onderhoudscontracten meer. Betaal alleen voor wat je nodig hebt en verbruikt.

  • Betere klantenservice

Stel je eigen callflow eenvoudig in voor een optimale bereikbaarheid.Beheer zelf je wachtrijen, keuzemenu, belgroepen, openingsuren en voicemails.

  • Beter inzicht

Meten is weten! Met de uitgebreide rapportage tools krijg je een veel beter zicht op je belgedrag en volg je eenvoudig de prestaties van medewerkers op.

Wat zijn de nadelen?

Zijn er ook nadelen aan cloud telefonie? Natuurlijk, niets is perfect.


Voor bedrijven met meer dan 500 medewerkers is de kost van cloud telefonie op lang termijn hoger. De eenmalig aanschaf van een fysieke telefooncentrale is stukken hoger, maar zal op een periode van 7 jaar voordeliger zijn dan een cloud centrale.

Voor bedrijven tot 500 medewerkers zijn er echter weinig tot geen nadelen aan een telefooncentrale in de cloud. Zowel de prijs, functies als betrouwbaarheid is beter dan een on-premise telefooncentrale.

Graag professioneel advies?

Wil je graag weten welke voordelen cloud telefonie heeft voor jouw bedrijf? Vraag dan je gratis en vrijblijvend gesprek met één van onze adviseurs.

5 voordelen van cloud telefonie