Blog

3CX live chat: verander bezoekers in leads

Live chat wordt door steeds meer bedrijven gebruikt om met hun klanten te communiceren, ongeacht hun grootte of sector.

3CX heeft een Live chat-oplossing ontwikkeld om een ​​eenvoudige manier bereikbaar te zijn voor je klanten via je website.

De mogelijkheden

Zodra de initiële 3CX Live Chat-extensie is ingesteld en gekoppeld aan je 3CX-telefoonsysteem, zijn er veel functies en aanpassingsopties beschikbaar. 

Afhankelijk van je voorkeuren kan je kiezen voor:

  • Op welke pagina's wordt de chatballon weergegeven
  • De informatievelden die bezoekers moeten invullen
  • Avatars en logo's in huisstijl
  • Talen
  • Acties buiten kantooruren

Van Live Chat naar Live Call

Door Live Chat te integreren met ons telefoonsysteem, kunnen websitebezoekers in realtime chatten en met één klik overschakelen naar een telefoon- of videogesprek, zonder dat er telefoonnummers hoeven te worden gekozen. 

Je medewerker kan onmiddellijk antwoorden vanop zijn toestel via de 3CX Web Client, Windows Desktop App of mobiele app, wat zorgt voor een vlotte gespreksstroom.

Whatsapp- en sms-integratie

Live Chat wordt geleverd met alle functionaliteiten en aanpassingen waar gebruikers om kunnen vragen. 3CX bedient meerdere communicatiekanalen. 

Je zakelijke Whatsapp en sms'en kunnen in 3CX worden geïntegreerd zodat je slechts 1 communicatieplaform hebt om alle klanten op de hoogte te houden, ongeacht hoe ze ervoor kiezen om contact op te nemen met je bedrijf.

Extra functies

  • Agent toewijzen en overdragen: 

Chatberichten kunnen worden afgeleverd bij een groep medewerkers die ervoor kunnen kiezen om een ​​chat te 'nemen' om deze af te handelen. Als de bezoeker meer ervaren hulp nodig heeft, kan de chat worden overgedragen aan een andere agent met behoud van het vorige chatscript.

  • Chatrapporten

Inbegrepen in Live Chat is de mogelijkheid om rapportages uit te voeren om te bepalen hoeveel chatsessies zijn gestart, beantwoord en afgebroken. Deze rapporten kunnen alleen worden uitgevoerd als ze zijn gekoppeld aan een 3CX Phone-systeem.

  • Verkoop of ondersteuning: 

Bezoekers kunnen selecteren met welke afdeling ze contact willen opnemen voordat ze de chat starten.

  • Google Analytics-integratie:

Beheerders kunnen de interacties van websitebezoekers volgen en rapporteren met de chatballon en het begroetingsbericht om de conversieratio's te verbeteren.

Conclusie

3CX Live Chat biedt een eenvoudige en effectieve manier voor iedereen om instant messaging en ondersteuning rechtstreeks in hun website op te nemen, ongeacht de technische mogelijkheden. 

Aanpassing is intuïtief en het implementeren van specifieke bedrijfsregels voor het tijdsbeheer van gesprekken is eenvoudig. 

3CX live chat: verander bezoekers in leads