Blog

3CX VS Microsoft Teams

3CX en Microsoft Teams zijn wereldwijd sterk aan populariteit aan het winnen de laatste jaren. Mede door de Coronamaatregelen moesten we snel en flexibel bereikbaar zijn voor klanten en collega's, zowel thuis als op kantoor.

Aangezien de meeste gebruikers reeds bekend zijn met Microsoft Teams gaan we in dit artikel vooral in op de voordelen van de 3CX oplossing VS Microsoft Teams.

De voordelen van 3CX tegenover Teams

3CX is net zoals Teams een samenwerkingstool. Je kan zowel zakelijk bellen, chatten en videomeetings houden vanuit hun platform. Op veel gebeiden heeft 3CX echter een streep voor op Teams. Het is tot 50% goedkoper, is eenvoudiger in beheer en je hebt meer telefonie-functionaliteiten.

  • De telefonie-functionaliteiten

Als je het hebt over extra functionaliteiten op gebied van telefonie, dan is de telefooncentrale 3CX een groot voordeel tegenover de Teams centrale. Denk hierbij aan: doorschakelingen van medewerkers, slimme wachtrijen instellen en chatfuncties zoals webchat en groepschat. De rapporten en statistieken zijn ook uitgebreider in 3CX dan in Teams.

De vast-mobiel integratie van 3CX is ook geavanceerder dan van Microsoft Teams. Zo zie je welke collega reeds in gesprek staat als je vanuit je mobiele telefoon wil bellen of doorschakelen. Het voordeel hiervan is dat je status automatisch verandert naar “Niet storen”, waardoor je geen dubbele gesprekken binnen kan krijgen. Bij Teams is die koppeling er niet.

3CX vs Teams


Overigens kun je de status “Niet storen” zo inregelen dat de beller een voicemailbericht achter kan laten of dat het gesprek uitkomt bij een van jouw collega’s. Dit doet de klanttevredenheid ten goede, omdat iedere beller – ongeacht je beschikbaarheid – toch te woord kan worden gestaan! Hier lees je meer over de voordelen van 3CX.

  • Prijzen: 3CX tot 50% goedkoper

Bij Teams betaal je een kost per gebruiker. Deze kosten kunnen uiteraard snel oplopen.. 3CX is op dat vlak een stuk voordeliger alternatief. Je betaalt alleen op basis van het aantal gelijktijdige gesprekken dat je nodig hebt. De extra telefoniefunctionaliteiten in Teams zijn daarnaast extra betalend. Wil je bijvoorbeeld een add-on om audioconferenties te houden? Dan betaal je hier een bedrag extra voor per maand, per gebruiker.

Bij 3CX is het prijsmodel zo ingericht dat je een licentietype kiest dat je nodig hebt. Vervolgens kun je genieten van een reeks volledig geïntegreerde telefonie-functionaliteiten.

  • 3CX telefonie integreren met Microsoft Teams, kan dat?​

Dat is zeker mogelijk! 3CX biedt een native Teams integratie. Hierbij dient 3CX als achterliggend systeem maar bel je via je Teams omgeving.

Samenvatting

Teams is intuïtief en gebruiksvriendelijk voor bedrijven die al zwaar geïnvesteerd hebben in Microsoft-producten.

De geïntegreerde bel-app werkt goed voor basisgebruikers, maar de belfuncties zijn beperkt en belplannen zijn duur. Het ontbreken van geavanceerde functies voor gespreksroutering en -beheer in meer volwassen gehoste telefoonsystemen kan van invloed zijn op klantinteracties.

3CX is een complete oplossing die geschikt is voor elk bedrijf of elke branche. 3CX is in staat om aan alle zakelijke behoeften te voldoen, van mobiliteit en status tot geavanceerde contactcenterfuncties en meer, tegen een fractie van de kosten van andere PBX- en UC-systemen.

Als je op zoek bent naar de meest veelzijdige en kosteneffectieve spraak- en unified communications-oplossing, is 3CX de ideale keuze.

Graag vrijblijvende afspraak over 3CX

3CX VS Microsoft Teams