Blog

Voordelen van de 3CX Microsoft Teams integratie

Dankzij de Microsoft Teams-integratie in 3CX kan je eenvoudig zakelijk bellen via Teams met behulp van de 3CX-telefooncentrale. 

De grootste voordelen van de integratie is dat het een stuk voordeliger is dan rechstreeks te bellen via Teams en het beheer van je centrale via 3CX heel eenvoudig is. 

  • Voordeliger
  • Eenvoudiger beheer
  • Extra functionaliteiten

Kostenefficiënt

Als je de Microsoft Teams-telefoonsysteem wil gebruiken is er een add-on-licentiefunctie per gebruiker. Deze kan behoorlijk oplopen, zeker als je met meer dan 20 gebruikers bent.

Bovendien moet je het dure belplan van Microsoft gebruiken als je rechstreeks wil bellen met je Teams omgeving. Om op deze belkosten te besparen kan je ook eventueel via een derde partij een ​​SIP-trunk gebruiken via de Direct Routing-faciliteit van Microsoft. 

Aangezien al deze opties met een prijs per gebruiker werken kan dit stevig oplopen. Door gebruik te maken van 3CX-telefonie integratie heb je geen kost per gebuiker voor de telefooncentrale en kan je genieten van lage beltarieven.

Makkelijk om mee te werken

Hoewel Teams de afgelopen jaren een enorme opkomst heeft gezien, is het telefoniesysteem nog altijd omslachtig . Configuratie is arbeidsintensief en complex.

Met de 3CX telefooncentrale kan je zelf eenvoudig je telefonie en belflow online regelen. Zo kan je zelf makkelijk openingsuren aanpassen, keuzemenu's instellen, wachtrijen beheren, enzo.... 


Flexibele opties

Vanwege de uniforme aanpak van 3CX zijn Teams-gebruikers niet gebonden aan alleen hun Teams webclient om te bellen. 

Zo kunnen gebruikers indien gewenst kiezen uit verschillende opties die hun het beste past om productief te werken:

  • Teams-desktoptoepassing
  • Mobiele Teams-app voor iOS en Android
  • 3CX Windows Desktop-applicatie
  • 3CX-webclient
  • 3CX iOS- en Android-apps
  • Traditionele IP-bureautelefoon

3CX teams integratie









Verbeterde prestaties en rapportages

Het 3CX telefoniesysteem beidt ook uitgebreide functionaliteiten voor contactcenters, zoals geavanceerde wachtrijen, oproeproutering en real-time wallboards. 

Naast de zakelijke contactcenterfuncties, kan je door Teams te koppelen aan 3CX krijg je toegang tot een breed scala aan rapporten die niet beschikbaar zijn bij gebruik van het Teams-telefoonsysteem. 

Rapportages kunnen naar wens worden aangepast en gepland en naar elke gebruiker of groep gebruikers worden gemaild. Dit biedt teamleiders essentiële informatie om het besluitvormingsproces te versterken.










Conclusie

Microsoft Teams heeft veel functies die bedrijven van onschatbare waarde vinden, maar het telefoonsysteem is niet uitgerust met alle functies die bedrijven nodig hebben. 

Door gebruik te maken van 3CX-integratie kunnen eindgebruikers de vertrouwde Teams-applicatie gebruiken zonder de noodzakelijke functies op te offeren en meer uit te geven aan dure belabonnementen. 

Graag meer info over de 3CX Teams integratie?

Als platinum 3CX partner kan Teamtel je van A tot Z helpen met de 3CX & Teams integratie. Contacteer ons voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek

Voordelen van de 3CX Microsoft Teams integratie