Blog

3CX: telefonie voor slimme verkoopteams

Het 3CX VoIP telefoniesysteem is meer dan alleen maar een telefooncentrale. Uiteraard kan je eenvoudig je bedijfstelefonie optimaliseren met 3CX,  echter kan je er veel meer uithalen. 

In dit artikel ontdek je hoe je betere sales resultaten kunt behalen met de hulp van 3CX!

Meten is weten

Krijg dagelijks automatisch in je mailbox een overzicht van hoeveel calls je sales team heeft gemaakt en hoelang ze met prospects en leads hebben gebeld.

De analyses van 3CX helpen verkoopmanagers om meer datagestuurde beslissingen te nemen. Je kan individuele productiviteit en teamtrends volgen om precies te zien hoe hun gesprekstijd zich vertaalt in boekingen, demo's en aankoopbeslissingen.

Naast de eigen ingebouwde uitgebreide beschikbare rapportages kunnen sales manager met de krachtige API 3CX aansluiten op elke gegevensbron om de rapportage op één plek te beheren.

  • Real-time statistieken
  • Uitgebreide rapportages
  • Dataweergave op maat

    3CX rapportages









    Sales coaching

    Ondersteun nieuwe vertegenwoordigers tijdens het opstarten met gespreks monitoring en mee luistersessies. Gebruik de realtime activiteitenfeed om te zien welke vertegenwoordigers in gesprek zijn. Wanneer vertegenwoordigers hulp nodig hebben, kan je er voor hen zijn wanneer het ertoe doet.

    Bekijk veelvoorkomende scenario's samen met gespreksopnames die automatisch worden opgeslagen in je CRM. Versnel de leercurve van je team door echte gesprekken te doorlopen.  

    • Meeluisteren vanop afstand
    • Inbreken tijdens gesprekken
    • Meefluisteren

    3CX call center


    Live chat

    Via de 3CX live call & chat converteer je website bezoekers om naar klanten. Laat websitebezoekers eenvoudig via chat, video of telefonisch contact opnemen met je verkopers. 

    Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de klanten het liefst in realtime met iemand chat! Met een oplossing voor live chat op je website verhoog je niet alleen de klanttevredenheid, maar ook je conversies. 

    Maar wat als een probleem te ingewikkeld is om te worden opgelost via chat? Met de 3CX Live Chat kan je eenvoudig omschakelen naar een telefonisch gesprek of videomeeting met je websitebezoekers.

    • Verander bezoekers in leads
    • Van live chat naar live call
    • Eén oplossing voor live chat, oproepen, berichten


    Bespaar tijd met CRM integratie

    Te veel verkoopteams verspillen nog steeds elke week uren aan taken van lage waarde, zoals het registreren van oproepen. Met de 3CX CRM integratie help je je vertegenwoordigers zich te concentreren op het overtuigen van prospects!

    Met de naadloze integraties en CTI's van 3CX kan je geautomatiseerde workflows activeren en alle oproepactiviteiten rechtstreeks in Salesforce, HubSpot en andere toonaangevende CRM's beheren.

    • Bel met één klik vanuit je CRM.
    • Geef klantrecords automatisch weer 
    • Automatische registratie 
    • Bouw je eigen gespreksflows

    3CX: telefonie voor slimme verkoopteams